

Design stúdió
Pos1t1on design stúdióA position – vagy magyarul pozíció – névválasztás lényege, hogy önmeghatározásunk részeként folyamatosan keressük az újszerű, egyedi és szerteágazó lehetőségeket a design területén, ezzel azonosítva magunkat a kreatív iparág versenyében.
Öt barát kreatív kezdeményezése nyomán, 2010 elején álltak össze és alkották meg a stúdiójukat, azzal a céllal, hogy a csapatukon belüli sokszínű design ismeretet kihasználva akár komplex tervezési feladatokat is el tudjanak látni. Ez azt jelenti, hogy a POS1T1ON az alkalmazott kreatív területek nagy részén (grafikai tervezés, branding, arculattervezés, csomagolástervezés, web design, bútortervezés, belsőépítészet) naprakész technikai és szemléletbeli tudással rendelkezik, amelyek kombinálásával a kisebb igényektől a kiterjedtebb designfeladatok megoldásáig kész kreatív szolgáltatásokat nyújtani. A POS1T1ON mint design brand (márka) több fronton folytat harcot a magyar design nemzetközi színvonalra emeléséért. Ez a küldetés 2010 elején a POS1T1ON Log elindításával kezdődött, amely egy olyan – naponta frissülő – online fórum, ahol a csapat szellemiségével azonosítható nemzetközi és magyar design projekteket tematikusan mutatja be. Legfőbb területei az építészet, formatervezés, alkalmazott vizuális művészetek és a divat. A POS1T1ON Log küldetése, hogy kommunikáljon a hazai kreatívokkal, valamint a hasonló nemzetközi szakmai fórumokkal összekötve a világot a magyar designnal. Az évente többször megrendezésre kerülő kreatív eseményekkel, bulikkal a csapat célkitűzései között szerepel, hogy a Log szellemiségét, időről időre testközelbe hozza, ahol az érdeklődők és a szakma személyesen találkozhat és felfrissülhet egy tematikus design eseménnyel gazdagodva. A POS1T1ON Lab a POS1T1ON brand kreatív bázisa, ahol a tervezési folyamat zajlik. Nem sokkal a Log elindítását követően álltak össze a tervezők azzal az elkötelezettséggel, hogy a Log szellemiségét hitelesítve dolgozzanak a hazai piacon. A sokszínű szakmaiság és a közös szellemiség biztosítja az energiát arra, hogy a tervezők a napi szintű feszített iramban is kreatívan gondolkodjanak, dolgozzanak. A barátság mellett szükség van egy közös vízióra, amely egy design multibrand alapja, egyben a POS1T1ON mozgatórúgója. A napi rendszerességgel felmerülő szakmai egyet-nem-értések, konfliktusok és megoldások inspirációja ad alkalmat, arra, hogy napról napra új és erősebb közösség tudja képviselni a szakmai célkitűzéseket. A POS1T1ON filozófiája szerint a tervezési folyamat sosem zárt, így a megrendelők ugyanúgy részesei a munkának, mint maguk a tervezők.A POS1T1ON kollaborációk lassan fogalomként léteznek a csapat történetében. Számos alkalommal indukáltak olyan kreatív társulásokat, ahol egy külső szakmai szemlélet bevonásával új és új design területeket hódítottak meg. A POS1T1ON harmadik tematikusan vállalt célkitűzése saját termék tervezése, amelyben egyfajta alternatív designkommunikációs stratégiát, illetve a brand konceptuális gondolatait ötvözi a bútor- és tárgytervezés keretein belül. Tagok, feladatkörökKavalecz Eszter – design kommunikáció, grafika, formatervezés Kertész Attila – design menedzsment, grafika, bútortervezés Simonfalvi Bence – építészet, belsőépítészet, bútortervezés, ügyvezetés Kálóczy Zoltán – design menedzsment, Log főszerkesztő Mészáros András – építészet, belsőépítészet TevékenységArculattervezés Belsőépítészet Branding Csomagolástervezés Építészet/ várostervezés Installáció Logó tervezés Nyomat Weblap tervezés Nostro Gastronomy arculattervezésA Nostro Gastronomy egy gasztro-bár Budapest központjában. Az olasz és a magyar konyha ötvözésével, új koncepció mentén készítenek egyedi termékeket helyben fogyasztásra és elvitelre. A POS1TION vállalta, hogy a teljes brand filozófia kialakítása mellett, az arculat és a bár belsőépítészeti tervezését is végigviszi. A név: „Nostro” azaz a „mienk” olaszul. A POS1T1ON koncepciójának egyik alapvetés, hogy a hely identitását a tulajdonosok személyisége fogja irányítani a tervezés végétől, így ezt a személyes jelleget, illetve az általuk megálmodott gasztro-világ egyediségét képviseli, egy jól beazonosítható egyszerű olasz kifejezéssel. Mind az arculat mind a belsőépítészeti tervezésnél, két fő gondolatot vettünk figyelembe: 1. Megőrizni a termékek és az alapidentitásra nagyon jellemző háztáji, vidéki, manufakturális, személyes jelleget. 2. Ezzel párhuzamosan – de az első szempontot nem felülírva – egy korszerű, a nemzetkőzi trendekkel versenyképes vizuális megjelenést kialakítani. Így a végeredmény a letisztult arculat, kézzel készült grafikai elemek, újrahasznosított, természetes anyagok használatával kiegészített kulináris filozófia és termékek egysége adja a Nostro végső képét. Honlap tervezésA weblap kialakításánál arra koncentráltunk, hogy az oda látogatót rögtön egy erős – a Nostro brand identitást képviselő – vizuális világ fogadja. A teljes oldalas háttérképek menüpontonként változnak és időszakosan megújulnak majd. Fontosnak tartottuk, hogy az erős vizualitás mellett az oldal funkcionális, könnyen használható és egyszerű maradjon. A brand profiljába szereplő szolgáltatások bemutatásán felül, nagy hangsúlyt fektettünk a kommunikációs csatornák minél jobb kihasználására. A Nostro aktívan jelen van a facebook-on, illetve saját gasztronómia blogot is üzemeltet. További információ: POS1T1ON Címkék:
KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK |
TOVÁBBI ÍRÁSOK A TÉMÁBAN LEGFRISSEBB ÍRÁSOK LEGOLVASOTTABB ÍRÁSOK KATEGÓRIÁK
Design stúdió (6)
Divattervező (6) Ékszertervező (1) Formatervező (2) Grafikus (1) Textiltervező (2) |
![]() |
||||||
|
||||||